Ilekroć zgłębiamy temat nadużyć w sektorze Rent a Car to spotykamy pewne zagadnienia, które na pozór traktują o wystarczającym poziomie bezpieczeństwa, gdy tak naprawdę to tylko wierzchołek góry lodowej i właśnie o złożoności tego tematu w dzisiejszym poście.
Biometria najczęściej wykorzystywana jest w ramach procesu KYC, o którym pisaliśmy kilka dni temu. W głównej mierze znamy ją z używania swojego wizerunku celem odblokowania np. smartfona czy też potwierdzania wizerunku faktycznego z tym, który jest zawarty w naszym dowodzie osobistym. Niejednokrotnie zachwycała nas przenikalność tej technologii wspieranej przez AI (z ang. Artficial Intelligent - sztuczna inteligencja) prezentowana przez IDENTT.
O ile to doskonałe narzędzie właśnie w procesie KYC czy onboardingu klienta (tj. z ang. proces adaptacyjny) o tyle już przed podjęciem decyzji biznesowej obarczonej ryzykiem w związku z transakcją pomiędzy sprzedawcą, a nieznanym wcześniej klientem wydaje się nie być wystarczająca. Dlaczego? Oprócz potwierdzenia tożsamości klienta konieczną do weryfikacji okazuje się jego kultura współpracy z innymi przedstawicielami rynku. To jak się zachowuje się w kontraktowej relacji, czy zwraca pojazd na czas, czy szanuje powierzone mu mienie czy też postępuje w sposób zakazany w umowie. To istotne z punktu widzenia podejmowania decyzji czy Rent a Car powinien współpracować z danym klientem. Na przeciw powyższych problemów wychodzi hybryda w postaci rozwiązań biometrycznych oraz behawioralnych takich jak np. RENTBASE, które są w stanie na podstawie zgromadzonych informacji przewidzieć zachowanie klienta. Według naszej wiedzy, popartej głosem rynku te dwa rozwiązania są komplementarne, a nie wykluczające się.
Zachęcamy użytkowników platformy RENTBASE do wykorzystywania kilku źródeł wiedzy (oczywiście w ramach możliwości budżetowych), dlatego oferujemy możliwość integrowania zewnętrznych źródeł informacji tj. np. Giełdy Długów, Biura Informacji Gospodarczej i innych. Podsumowując RENTBASE nie wyklucza, RENTBASE integruje i dostarcza pełną wiedzę o kliencie. W przypadku wątpliwości nasz klient zawsze może skontaktować się ze swoim opiekunem i uzyskać fachowe doradztwo w zakresie wykorzystywanych źródeł informacji, a jeśli dopiero zaczyna swoją przygodę z rynkiem Rent a Car to z pewnością otrzyma merytoryczne wskazówki, które pozwolą mu właściwie zaplanować wewnętrzne procesy w firmie.
Comentários